Strategie

Online marketing strategie

Om een goede digitale marketing strategie, oftewel online marketing strategie te ontwikkelen is het van belang dat wij ons goed verdiepen in uw organisatie, branche en de uw visie begrijpen. We brengen uw situatie in kaart en peilen uw ambities. Na goed naar u geluisterd te hebben, doen we research, kijken we naar uw business model, het gewenste imago en daaraan gekoppeld de gewenste klantbeleving, zowel online als offline. Na dit grondige onderzoek ontwikkelen wij samen met u een “botervette” digitale strategie voor uw bedrijf, merkt, product of dienst.

Nu de strategie duidelijk is werkt Botervet deze volledig voor u uit. Van designs tot aan de technische realisatie en ontwikkeling van apps, digital magazines, websites en advertentie campagnes. Dit maakt van Botervet een uniek full service digital agency.

Ons stappenplan voor het creëren van uw digitale strategie

  1. Zakelijk & klantonderzoek: Onderzoek zowel intern als extern, concurrentie analyse, online markt in kaart brengen en een analyse van de reeds gebruikte kanalen/functionaliteiten.
  2. Strategie en planning: Middels het reeds gedane onderzoek kan er een strategie ontwikkeld gaan worden. Hierna wordt er een plan van aanpak ontwikkeld waarin precies staat hoe, wat en wanneer de diverse stappen uw digitale strategie tot uiting gaan komen.
  3. Creatieve sessie, van idee tot concept: Nu duidelijk is wat de digitale strategie is, kan er een bijpassend creatief concept bedacht worden. Er worden creatieve sessies gehouden, ideeën worden gepitcht en concepten uitgewerkt.
  4. Design: Het creatieve concept is duidelijk, hier dienen een aantal ontworpen voor gemaakt te worden. Van webdesign, apps, digital magazines en advertisements, vrijwel alles kunnen wij ontwerpen.
  5. Marketing & Branding: Onze marketing afdeling stemt samen met u het verhaal af, schrijven de content en raken daarbij precies de juiste snaar. Hierbij houden we rekening met zaken als SEO/SEA, linkbuilding en zorgen ervoor dat alles op elkaar is afgestemd.
  6. Meten & Optimaliseren: Natuurlijk meten we alles. Checken we de bezoekersaantallen maar kijken we ook naar de conversieratio’s en social value.